על מערכת טרטריני אוטו TartariniAuto

טרטריני אוטו TartariniAuto נחשבת כאחת המובילות בעולם בתחום יצור מערכות הנעה בגפ"מ LPG וגז טיבעי GNC .

במעבדות המחקר ופיתוח של Tartarini Auto שוקדים כל העת על שינויים ושיפורים במערכות בהתאם לפיתוחי יצרניות הרכב ובתחום ההסבות מקדימים את זמנם ..

לחברה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם יצרני רכב כמו Mercides , Fiat, Land Rover, Rover נסחרת כיום בבורסה האיטלקית.

עם מחקר ופיתוח מתקדם, צוותי הנדסה ומערך יצור מודרני. המערכות עומדות בן השאר בתקנים ובדרישות המחמירות של האיחוד האירופאי בנושאי הגפ"מ כולל 9001ISO וכן תקני איכות הסביבה EUR 5, EUR6,EUR4 ותקני בטיחות EU-R67-01/R110QR115,CSA,EPA

טכנולוגיה חכמה – ניהול מערכת המצטיינת בתחכום ובאמינות, תוכנת המערכת פועלת בתיאום מלא עם מחשב ניהול המנוע . תוכנת הניהול הינה למעשה ה"מוח" של המערכת והיא שומרת על ביצועים אופטימאליים בעזרת מערכת לומדה שמזהה את השינויים במנוע מאז הטיפול האחרון ומעדכנת בהתאם את הפרמטרים הדרושים.

תכנת המערכת מאופיינת בגמישות רבה המאפשרת גישה לפרמטרים רבים כגון MAP עם גישה לכל נקודה ונקודה, נתוני העשרת תערובת, כיוון רגישות Engine Trimmers, קידום הזרקה לרכבים עם מזרקים הממוקמים רחוק מראש המנוע, אופציה לאסטרטגיית Full Group, מסך דיאגנוסטיקה למערכת ועוד. היא נחשבת מתקדמת ומובילה בתחומה .

עלויות אחזקה נמוכות – בעת תכנון המערכת ניתן דגש מיוחד לתחזוקה פשוטה וזולה. לדוגמא: פילטר גפ"מ המאפשר החלפה של הפילטר בלבד ללא בית הפילטר, מסילת הזרקה שאינה רגישה ללכלוך בגז ושאינה מצריכה ניקוי והחלפת חלקים בכל הטיפולים ועוד. כמו כן, רמת הייצור והאמינות הגבוהה של מערכות TartariniAuto תורמת גם היא לעלויות תחזוקה זולות משמעותית.
החברה יצאה בשנת 2011 בתוכנת ניהול חדשה EVO1 שנחשבת מהפכנית והמתקדמת ביותר בתחום תוכנות ניהול של מערכות הזרקה רב נקודתית .

בולטות המערכת בא לביטוי בכמה נושאים :

FTFtm – Fuel Trim Following
מערכת הגז מאפשרת ערבוב יעיל של גז –אוויר כדי לאפשר בערה אופטימלית וכך גם פחות מזהמת
GDStm- Gas Direct Starting
המערכת מאפשרת התחלת נסיעה בגז תמיד עם מנוע חם
ADM Systemtm-Adaptive Dynamic Map
Euro 6 Compliant

Start&Stop Ready -67R01 Compliant

כל היתרונות שבזכותם TARTARINI היא המערכת הנמכרת בעולם

יתרון המסורת והניסיון

מערכות Tartarini  הותקנו במיליוני מכוניות ברכבי העולם מאז  1939 . מערכות Tartarini , הנמכרות ביותר מ- 75 מדינות , ידועות בכל העולם כמערכות איכותיות ומתקדמות עם מסורת של  כ- 70 שנה בתחום . חברת Tartarini שמה לה למטרה להיות מובילה עולמית בתחום על ידי שימת דגש מיוחד על איכות המוצר וחדשנות טכנולוגית .מעבדות המחקר של Tartarini שוקדות על שיפור הביצועים הטכניים ואיכות המוצר ללא הפסקה תוך מתן מענה לאתגרים שמציבה תעשיית הרכב במאה ה- 21.

יתרון הטכנולוגיה החכמה

ניהול מערכת המצטיינת בתחכום ובאמינות

יחידת ניהול מערכת הגז פועלת בתיאום מלא עם מחשב ניהול המנוע . ליחידת ניהול המערכת תוכנת ניהול מתקדמת שהינה למעשה ה"מוח" של המערכת אשר פותחה על ידי מהנדסי ה-R&D של Tartarini . יחידת הבקרה המתקדמת של המחשב שומרת על ביצועים אופטימאליים בעזרת מערכת לומדת שמזהה את השינויים במנוע מאז הטיפול האחרון ומעדכנת בהתאם את הפרמטרים הדרושים.

תכנת המערכת מאופיינת בגמישות רבה המאפשרת גישה לפרמטרים רבים כגון MAP עם גישה לכל נקודה ונקודה, נתוני העשרת תערובת, כיוון רגישות Engine Trimmers, קידום הזרקה לרכבים עם מזרקים הממוקמים רחוק מראש המנוע, אופציה לאסטרטגיית Full Group, מסך דיאגנוסטיקה למערכת ועוד.

יתרון החסכוניות

שמירה על ביצועי רכב אופטימאליים

צריכת הגז הינה אופטימאלית ותלויה בצריכת הבנזין  ברכב . ברכבים מסוימים  הסטייה מגיעה עד  3 אחוז לעומת צריכת הדלק . המערכת שומרת גם על ביצועי הרכב מבחינת הספקי המנוע לעומת ביצועי הרכב בבנזין . כל סוג רכב נבדק בדינמומטר על ידי מכון התקנים .

יתרון הקידמה

מערכת גז רב-נקודתית רציפה  מערכת  Tartarini Auto

חברת Tartarini נחשבה מאז הקמתה למובילה טכנולוגית בתחומה . במשך עשרות שנות קיומה הובילה Tartarini פיתוחים טכנולוגים רבים שהקנו לה מעמד מיוחד ויוקרה רבה בתחומה . בשנת  1997 הייתה Tartarini  הראשונה להציג מערכת רב נקודתית שהיוותה מהפיכה בתפיסה של מערכות הגז שהיו נהוגות באותה תקופה .לאחר מספר שנים , בשנת  2001 , הייתה זו שוב Tartarini שהציגה לראשונה , כצפוי , את מערכת הגז הרב נקודתית המודרנית הפועלת בתזמון משתנה . במעבדות המחקר של Tartarini שוקים ללא הרף על פיתוחים חדשים המשפרים עוד ועוד את תחום ההנעה בגז . חברת  Tartarini משקיעה מיליוני יורו בשנה במחקר ופיתוח  בתחום ההנעה בגז ומצליחה לשמר את מעמדה כמובילה טכנולוגית בתחומה .

מבנה המערכת וחלקיה :

  • מיכל הגפ"מ
  • יחידת שסתומי בטיחות
  • פיית מילוי
  • בורר מצבים גפ"מ/בנזין
  • מד לחץ/ ואקום
  • מסילת הזרקה
  • מחשב מערכת הגפ"מ
  • פילטר גפ"מ
  • וסת לחץ- רדיוסר
  • נתיך (פיוז)
  • מיכלי הגז

קיימים מגוון מיכלים בתצורה מוארכת (בנפחים מ- 60  עד 100 ליטר) או טבעתית (במידות מ- 38 ליטר ועד 70 ליטר) המיכלים מותקנים לפי התאמה לרכב ובהתייעצות בין בעל הרכב למתקין המורשה .

יתרון העצמה

מערכת הזרקה( INJECTOR RAIL)   לעומסים גבוהים

מערכת ההזרקה החדשה היא פרי פיתוח ייחודי של Tartarini ובאה לתת מענה לבעיות של עבודה בתנאים קשים במיוחד כגון גפ"מ שאינו ברמת ניקיון טובה (כפי שקיים בארץ) , וברמות עומס גבוהות במיוחד  Heavy  Duty  . מסילת ההזרקה מיוצרת מחומרים מתקדמים שמתאימים לתרכובת הגפ"מ הקיימת בארץ . איכות התכנון ההנדסי ורמת הייצור הגבוהה מתבטא גם בעלויות תחזוקה זולות משמעותית ליחידת ההזרקה .

מסילת ההזרקה :

וסת לחץ  ( REDUCER)  לנפחים ועומסים גבוהים

וסתי הלחץ (רדיוסר) של  Tartarini Auto  פועלים בשיטת  M.I.C  (  (Minimal Impact Control ומאושרים להתקנה עד נפח  6,830 סמ"ק. למכוניות בעלות נפח מנוע גדול והספקים עוצמתיים במיוחד פיתחה החברה וסת רב הספק הפועל בשיטת  D.R.S   (  Dual Stage Regulator)  המאפשר זמינות כוח מתון ומתפרץ בכל עת ובכל מזג אויר . הוסת פותח במקור לשוק הגרמני הקפדני  עבור מכוניות רבות הספק הנוסעות ב"אוטובאן" במהירויות גבוהות ובתנאי טמפרטורה קיצוניים . עם הצלחתו משוווק כיום הוסת בכל העולם .

וסת לחץ (Reducer)  מייצור של Tartarini  הותקן במיליוני רכבים ברחבי העולם ואמינותו הגבוהה היא שם דבר בשוק . עלויות תחזוקה נמוכות הן מרכיב בלתי מתפשר גם בוסת הלחץ אשר צורך תהליך תחזוקה פשוט וקל .

יתרון  האיכות

איכות מוצר והנדסת מערכת המתקדמת מסוגה

הרכיבים במערכות חברת  Tartarini Auto  הינם באיכות הגבוהה בעולם . לחברת Tartarini  , ששמה הולך לפניה בתחום האיכות והאמינות למעלה מ-  70 שנה , מערכת ניהול איכות מתקדמת הכוללת לא רק את הרכיבים המיוצרים במפעלי החברה עצמה אלא  גם את בחירת ספקי המשנה שלה המחויבים  לעמוד בסטנדרט ייצור ושירות קפדניים העומדים בקנה אחד עם מוניטין החברה .

בדיקת  מזהמים בגזי הפליטה (אויר/דלק) נשארת זהה לאורך זמן מערכות הגז המתקדמות של  Tartarini  עומדות בתקן זיהום האוויר העדכני:  יורו 4  ויורו 5 . הבדיקות עומדות גם בנתוני למדה  1.03-0.97  על פי דרישת משרד התחבורה ובתנאי שהרכב עומ בדרישות אלה גם בבנזין רמת פליטות המזהמים מהרכב משתפרת באופן ניכר וכך ניתן לשמור גם על איכות הסביבה בנוסף לחסכון הכספי הרב .

עלויות אחזקה נמוכות

בעת תכנון המערכת ניתן דגש מיוחד לתחזוקה פשוטה וזולה . לדוגמא : פילטר גפ"מ המאפשר החלפה של הפילטר בלבד ללא בית הפילטר , מסילת הזרקה שאינה רגישה ללכלוך בגז ושאינה מצריכה ניקוי והחלפת חלקים בכל הטיפולים ועוד . כמו כן , רמת הייצור והאמינות הגבוהה של מערכות Tartarini   תורמת גם היא לעלויות תחזוקה זולות משמעותית .

יתרון  הבטיחות

המערכות בטיחותיות לחלוטין ועומדות בתקנים האירופאים R67  01 ECE, יורו 4 יורו 5  ותקן 9001  ISO . מערכות ההסבה מותקנות בארץ ברכבים מונעים בבנזין משנת ייצור  95 ומעלה . כל רכב עובר בדיקה של מכון התקנים הישראלי או לחילופין על ידי הטכניון .

יתרון  הידידותיות

מעבר קל להנעה בגז טבעי

ערכות הדור המתקדם ביותר מאפשרות מעבר קל להנעה בגז טבעי ((CNG  כאשר מערכת המחשב והאלקטרוניקה , חיווט המערכת ברכב , מערכת ההזרקה ורכיבים נוספים אינם משתנים .

יתרון  המגוון

התאמה ורישוי

מערכות הגז של Tartarini   מתאימות כמעט לכל סוג רכב בישראל . המערכת כוללת מסילת מזרקים שמותאמת למנועי 4 צילינדרים ( רגיל ובוקסר), כמו גם מסילת הזרקה לרכבי 5,6,8 ו- 12 צילינדרים . כמו כן , למערכות Tartarini  מסילות הזרקה מיוחדות ווסתי לחץ התומכים ברכבים בעלי הספקים של עד מעל  ל- 400  כ"ס .